Opel start nieuwe Corsa-campagne met Jürgen KloppLiverpool-coach is fan van de nieuwe kleine Opel

Corsa Jurgen Klopp

Rüsselsheim.  De nieuwe Opel Corsa en Corsa-e stonden op het autosalon van Frankfurt dit jaar al in het middelpunt van de belangstelling. Nu gaan ze de baan op met Opel-merkambassadeur Jürgen Klopp. Want praten over de voordelen van baanbrekende technologie zoals elektrische mobiliteit is uiteraard heel leuk, maar het is nog leuker om ze zelf te ervaren door met de nieuwe Corsa te rijden. En wie kan die boodschap beter overbrengen dan de succesvolle voetbaltrainer, die de beloofde e-mobiliteit van het Duitse merk uittest in de nieuwe reclamespots die nu op tv te zien zijn in deze spot: Corsa TV

De charismatische en innemende Jürgen Klopp geeft al zeven jaar mee vorm aan het merkimago van Opel. Hij speelde een belangrijke rol in meer dan 20 Duitse en internationale tv-campagnes van Opel. Hij trad ook op als mentor voor medewerkers en dealers en gaf interviews op evenementen. Nu verlengen de autofabrikant en de winnaar van de Champions League 2019 dus hun langetermijnsamenwerking.

'De nieuwe Corsa is de meest toekomstgerichte kleine Duitse auto', aldus marketingdirecteur Tobias Gubitz. 'Hij zit vol geavanceerde technologie, getuige de volledig elektrische Corsa-e. Maar het is ook gewoon een heel leuke auto om mee te rijden. Dat is de duidelijke boodschap.'

Ontdek de nieuwe Opel Corsa tijdens het Open Deur Weekend van 22, 23 en 24 november.
Bevestig hier uw komst.

Nieuwe Opel Corsa en Corsa-e: instappen en veel rijplezier!

In de verhaallijn van de campagne – die van start gaat met de Corsa-e – heeft iedereen de mond vol over e-mobiliteit, de toekomst van de auto en lagere emissies. Maar daar neemt Jürgen Klopp geen genoegen mee. Allemaal goed en wel, dat gepraat, maar plezier hebben achter het stuur is belangrijker. En in de nieuwe tv-spots is te zien hoe de Liverpool-coach zijn hartje ophaalt tijdens het rijden met de Corsa-e.

'Ik behoor zeker tot de klantendoelgroep van de Corsa-e', zegt Jürgen Klopp. De elektrische Corsa is ideaal voor zijn dagelijkse woon-werkverkeer naar de trainingen, het Anfield-stadion of de luchthaven. 'In alle opzichten een geweldige auto. Opel heeft prima werk afgeleverd.' Met zijn batterij van 50kWh kan de 100kW (136pk) sterke vijfdeurs tot 330 kilometer afleggen op een enkele lading van de batterij (WLTP). Voor Klopp betekent dit dat hij de batterij slechts eenmaal per week hoeft op te laden.

De tv-spotjes rond de Corsa-e bijten de spits af. Binnenkort volgen er filmpjes over de Corsa met levendige en efficiënte verbrandingsmotoren. Elke versie zit vol hightech, ongeacht de krachtbron. De bijzonder leuke spotjes zijn net als de nieuwe Corsa zelf baanbrekend en maken gebruik van digitale animatie en geavanceerde filmtechnieken. De 360°-campagne, die tegelijk verantwoordelijk rijgedrag en rijplezier promoot, is het werk van het Velocity McCann-agentschap in Frankfurt.

In de 'achter de schermen'-clip The making of is goed te zien hoe Jürgen Klopp en de crew zich tijdens het filmen kostelijk amuseerden. De tv-spots worden aangevuld met buitenreclame en posts op sociale media over de nieuwe Corsa, die op 22 november debuteert bij de dealers (met efficiënte verbrandingsmotoren).